آموزشی

طرز تهیه نقل خانگی خوشمزه

طرز تهیه نقل خانگی خوشمزه را قصد داریم در این مقاله به شما عزیزان آموزش دهیم شما می توانید این شیرینی خوش مزه را در رنگ ها و طعم های مختلف به راحتی در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه نقل خانگی

  • شکر: 6 لیوان
  • آب: 2 لیوان پر
  • کرم تاتار: یک قاشق غذاخوری
  • مغز گردو نصف شده: به میزان لازم
  • پسته: به میزان لازم

طرز تهیه نقل خانگی

درست کردن نقل خانگی هم خودش لذت دیگری دارد و در پایان نتیجه کار بسیار عالی می شود، پس با طرز تهیه آن در ادامه آشنا می شویم.

جوشاندن مخلوط آب و شکر

در ابتدا آب را داخل قابلمه میریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم قابلمه را روی شعله متوسط قرار می دهیم و هم میزنیم تا این مخلوط به خوبی با یک دیگر ترکیب شود و به به جوش آید.

اضافه کردن کرم تاتار

در این قسمت کرم تاتار را به مخلوط آب و شکر اضافه کرده و به سرعت هم میزنیم این کار را تا وقتی که مخلوط حالت خمیری و نرم داشته باشد ادامه می دهیم اگر دماسنج مخصوص آشپزی داشته باشید می توانید در داخل قابلمه قرار دهید دما که به 115 رسید آماده است.

افزودن مغزها به مایه نقل

بعد از آماده شدن مواد، قابلمه را برداشته و شعله گاز را خاموش کنید و مواد داخل آن را در یک طرف با ارتفاع حداقل 5 سانتی متر بریزید و اجازه دهید مواد داخل طرف کمی خنک شوند سپس مغز های دلخواهمان را به خلوط اضافه می کنیم بعد مواد را به همراه ماده نقل از ظرف خارج کرده و بر روی سینی که از قبل انتخاب کرده ایم قرار می دهیم باید توجه کنید که این مخلوط به همان شکلی که روی سینی میریزید خشک می شود.

نکات کلیدی

می توانید ظاهر نقل هارا با لبه ی چاقو به آرامی فرم دهید.

برای رنگی کردن نقل ها می توانید کمی زعفران را به مخلوط خمیر نقل اضافه کنید

برای خوش عطر و طعم شدن نقل خانگی می‌توانید در مرحله اول به جای اضافه کردن آب به شکر، از گلاب یا عرق بیدمشک استفاده کنید.

برای اطلاع از اخبار اینستاگرام ما را دنبال کنید.

برای خرید محصولات به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *