آموزشی

طرز تهیه حلوای هویج

طرز تهیه حلوای هویج خوشمزه را قصد داریم برای شما عزیزان در این مقاله توضیح دهیم.

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج

آرد سفید 1پیمانه

هویج تازه  پبج عدد متوسط

پودر هل   نصف قاشق چایخوری

گلاب         یک چهارم پیمانه

روغن مایع    نصف پیمانه

شکر           نصف پیمانه

برای تهیه حلوای هویج خوشمزه ابتدا هویج ها را پوست می گیریم و به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا هویج ها به طور کامل بپزند و آب موجود در قابلمه بخار شود.

در این مرحله هویج را داخل ظرف مناسبی ریخته و به صورت پوره در می آوریم (می توانید از مخلوط کن برای این کار استفاده کنید). در ادامه آرد را الک می کنیم و داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی تفت میدهیم تا بوی خام آرد از بین برود.

تفت دادن آرد را باید تا زمانی ادامه دهیم که رنگ آن تغییر نکند وگرنه باعث می شود روی کیفیت رنگ حلوا تاثیر منفی بگذارد و در پایان پخت حلوای خوشرنگی نداشته باشیم.

پس از اینکه بوی خامی آرد گرفته شد، روغن مایع را به آرد اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از مخلوط شدن آرد و روغن، گلاب، هویج و پوره هویج را به تابه اضافه میکنیم.

حالا مواد حلوا را به صورت مداوم چند دقیقه هم می زنیم تا با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید که تفت دادن مواد را باید به اندازه ای ادامه دهیم که حلوا از دیواره های تابه جدا شود و وسط تابه جمع شود.

حالا تقریبا حلوای ما اماده است، می توانیم آنرا در قیف یک بار مصرف بریزیم و با ماسوره دلخواه داخل قالب های کاپ کیک قیف بزنیم یا اینکه به صورت یکجا داخل یک دیس مناسب بریزیم و به سلیقه خود تزیین کنیم.

پس از پایان مراحل پخت می توانید این شیرینی بی نظیر را با خلال بادام و پودر پسته تزئین و نوش جان کنید.

خواص حلوای هویج

این شیرینی لذیذ به دلیل داشتن مقادیر زیادی هویج در ترکیبات خود سبب افزایش مقاومت بدن شده و به پیشگیری از برخی بیماری ها کمک می کند.

حلوای هویج به تقویت قوای بینایی کمک شایانی می کند.

همچنین این شیرینی خوشمزه مناسب کسانیست که قصد افزایش وزن دارند.

شما عزیزان می توانید حلوای هویج بسیار لذیذ را از سایت نقل و حوای طاها سفارش دهید.

برای اطلاع از سایر محصولات می توانید پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *